Kronometer.

Órákról, mindent

Szembejött – Ulysse Nardin Marine Chronometer 1846

Az elterjedt és népszerű márkák mellett sokszor megfeledkezünk olyan a gyártókról, akik az órakészítés magasiskoláját képviselik évszázadok óta, de valamiért hazánkban mégsem tartoznak a keresettebb márkák közé. Most egy ilyen, kevésbé elterjedt márka modellje jött szembe, az Ulysse Nardin Marine Chronometer 1846.

Az 1846-ban, a svájci Le Locle-ban alapult márka, az Ulysse Nardin [ejtsd: üliz nardan] nagy pontosságú tengerészeti kronométereiről és komplikációiról híresült el a 19. század közepén. A kvarcválság az 1980-as években őket sem hagyta érintetlenül, 1983-ban Rolf Schnyder üzletember mentette meg a céget, majd 2014-ben a Kering csoport vásárolta meg. A nyolcvanas évektől a márka első számú célja a kronométerek készítése mellett az egészen elképesztő mérnöki megoldások kivitelezése a legmodernebb anyagokkal, új értelmet adva az órakészítés művészetének.

A Marine Chronometer 1846 a klasszikus vonalat erősíti. Stílusában -ahogy nevében is- a tengerészeti irányt követi. Kékített, sötétben világító mutatók és nagy, kék arab rakott számok a fehér számlapon, minden óránál SuperLuminova világító pöttyökkel, a számlap közepe fölött a márkajelzéssel. Különleges megoldás, hogy a 6 óránál, a kis másodperc segédszámlapján elhelyezett dátumablak fölötti nagyító a Rolex megoldásával ellentétben nem kifelé áll, hanem befelé, így a zafírüveg teljesen sík.

Szembejött - Ulysse Nardin Marine Chronometer 1846

A 41 milliméteres tok acél, jobb oldalon a jelzett korona, bal oldalt pedig az óra egyedi sorszáma, 9999 darabban limitált. Az üveg körüli ráma pereme recézett. Az összhatás egészen különleges kisugárzású: a hangulata a típusnév nélkül is olyan, mintha egy legalább 100 láb hosszú vitorlás kapitányaként indulnánk neki a tengernek, óceánnak és a kronométer pontosságú óránknak hála nyugodtak lehetünk, hogy nem tévesztünk irányt. A 200 méteres vízállóság és a koronazár pedig biztosít minket arról, hogy nem fog beázni a hosszú út alatt. A szíja gumi (előkelőbb nevén legyen kaucsuk), a képek kedvéért nem vágtuk rövidebbre, hogy az órához passzol-e csupán ízlés kérdése, szerencsére könnyen cserélhető -elveszítve akkor az Ulysse táblát a szíjból-.


A recézett lünetta és a mindig jó irányban álló csavaros korona

A szerkezet az Ulysse Nardin által UN-26-ra keresztelt ETA 2892-a2 alapú werk, amit a gyártó nagyban módosított. Kibővítették a szerkezetet a járástartalék modullal, és a másodperc mutatót is át kellett helyezzék, hogy különálló legyen, valamint a díszítést is a márka sztenderdjeinek megfelelővé alakították. Így 28 köves, 42 órás járástartalékkal bíró szerkezetet alkottak, 28.800-as óránkénti lengésszámmal és kronométer pontossággal.

Hogy mutat csuklón? A felpróbálás után rákerestem a 100 láb hosszú vitorlásokra…
… és rá kellett jöjjek, hogy a tengeri vitorlázás hangulata az esetemben előbb fog egy Marine Chronometer képében megjelenni.


A 41mm átmérőjű tok egy 18 cm kerületű csuklón

 

A cikket a kronometer.hu szállította.

A bejegyzés trackback címe:

https://kronometer.blog.hu/api/trackback/id/tr3312923861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kronometer.

Órákról, mindent. Hírek, újdonságok, tesztek, történelem, technológia és vélemények az órák világából kezdőknek és haladóknak egyaránt.

Friss topikok

süti beállítások módosítása