Kronometer.

Órákról, mindent

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész: “A vintage vonal”

Ahogy az 1. részben már volt szó róla, az érdekes után most a fontos újdonságokat nézzük meg a Zenith bázeli standjáról.

Zenith Pilot Type 20 Extra Special 40 mm

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

Amiért fontosnak mondhatjuk a modell megjelenését az, hogy a Pilot Type 20 Extra Special eddig 45 milliméteres tokkal volt kapható. Bár amikor ezek a pilótaórák a fénykorukat élték a 20-as, 30-as, 40-es években, akkor a nagy méret még nem divat volt, hanem szükség. A 45-50 milliméteres, vagy még nagyobb órákat a pilóták a kabátjukon kívül hordták, hogy ne kelljen a kabátujj feltűrésével húzni az időt, főleg, hogy lehetőségük sem feltétlen lett volna rá, valamint, hogy minden körülmények között gyorsan és könnyen leolvasható legyen az idő, vagy a relatív irány.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A számlapjukon jól látható, nagy méretű, a számlaptól erősen elütő színű (jellemzően fehér) számok jelölték az órákat, a korona pedig a többi órától eltérően ún. hagymakorona volt (a hagyma formájára utalva), hogy vastag kesztyűben is használható legyen.

Viszont 2017-ben kevesen vezetnek nyitott repülőgépeket és hordják a karórát a kabáton kívül, így a hétköznapi hordhatóság és a kisebb órákat kedvelők okán, ideje volt létrehozni a kisebb modellt.

A bordó (Zenithnél burgundy), és a kék verzió inkább a modern, uniszex vonalat erősíti, a mustárszín szíjas szürke számlapos, és a barna szíjas, keki számlapos hűen idézi a régi pilótaórák hangulatát. A 40 milliméteres “öregített” acél tok az arany középút, szinte minden csuklóméreten hordható. A szerkezet a Zenith sajátja, a 126 alkatrészből álló Elite 679 caliber, 50 óra járástartalékkal, 28800-as lengésszámmal.

Chronomaster Heritage 146

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

Ezt az órát meglátva a hatvanas évek roadsterei (kétüléses, jellemzően hátsókerék hajtásos, nyitható -vászon, vagy bőr- tetejű túraautó)  jutnak az eszembe. Chevrolette CorvetteFerrari 250 GT, Porsche 356, vagy Mercedes-Benz 300SL. A hangulatáról ennél többet nem is lehet elmondani. A sunburst, vagy ahogy Zenith hívja sunray-pattern számlap – amit ha magyarra szeretnénk fordítani, akkor a selyemszámlap lenne a legmegfelelőbb- minden szögből máshogy töri a fényt, és nagyon szép, finom selyem-hatást ér el. A fény beesésétől függően lehet világos, sötét, enyhén tükröződő, vagy “matt”, ez az a számlapfestési mód, amivel a legváltozatosabb hatást lehet elérni.

Zenith újdonságok Bázelből – 2. rész

A számlapon 9 óránál a folyamatos másodperc segédszámlapját helyezték el, 3 óránál pedig a stopper percgyűjtőjét, ami egy kört 30 perc alatt tesz meg. A középső másodperc mutató itt is, mint a stopperes  órák esetében a stopper másodperc mérője. A számlap elrendezés tehát megfelel a benne dobogó, 36000-es lengésszámon dolgozó, 254 alkatrészből álló, oszlopkerekes El Primero 4069 szerkezet felépítésének. A járástartaléka 50 óra, és ha valahogy vízbe kerülne az óra viselője, 50 méteres mélységig azt is bírja.


A “racing” stílusú szíj tovább erősíti a hatást, amit a sportkocsik példáján említettem, ahogy a tok kidolgozása is, a tokfülek felső része szálhúzott kidolgozású, az oldaluk, és a tok oldala is, valamint a gombok polírozottak. A tok mérete 38 milliméter, ami a keskeny ráma miatt mégsem hat kicsinek, és nem is rugaszkodik el attól, hogy a hatvanas években a megszokott férfióra méret még 34-40 milliméter között mozgott. És ha éppen nem a számlapban gyönyörködünk, a tok hátlapja is zafírüveg, elénk tárul “az első” modern kori megfelelője.

Elite Lady Moonphase

A női órák iránti érdeklődés az elmúlt években ismét magára talált, a nők elkezdtek érdeklődni a nem csak mutatós, hanem jó minőségű, finom kidolgozású órákért. A Zenith ezt ragadta meg és hozta létre a 33 milliméteres Elite Lady Moonphase-t acél és rózsaarany tokkal. A 33 milliméter a 21. századi óragyártásban az optimális női méret. Még nem a “divatos”, és női csuklón talán túlontúl feltűnő 38-40 milliméter, de már nem is a 20 században elterjedt és elfogadott 22-28 milliméter. Tegyük hozzá, vannak gyártók akik a 28 milliméteres méretet a mai napig kínálatban tartják, és kifejezetten nagy sikerrel.

A pálcika indexek változattól függően ródium, vagy rózsaarany bevonatosak és lehet választani gyémántkirakásos, vagy anélküli rámával. A holdfázis egy látványos funkció, ami szépen díszíti a számlapot, a hasznossága felhasználó függő, de ez minden komplikációra érvényes. A szerkezet a kifejezetten vékony Elite Caliber 392, 50 órás járástartalékkal, másodperc mutatóval 9 óránál, és az Elite szerkezeteknél megszokott 28800-as lengésszámmal. Elől dóm, hátul lapos zafírüveg zárja közre a tokot, így a hölgyeknek sem kell lemondani a gyorsan mozgó billegő és szépen kidolgozott rotor látványáról.

 

Dióhéjban és lényegre törően ezek a Zenith főbb bázeli újdonságai. A klasszikus vonalvezetéstől kezdve a robosztus, de viselhető pilóta-stíluson át, a hajmeresztő műszaki fejlesztéseken keresztül a női órákig mindenből hozott új modellt a Zenith. Hiányérzetünk nem maradt, talán a búvár vonal kapcsán, de tudjuk jól, nem lehet mindent egyszerre.
A cikket a kronometer.hu szállította.

A bejegyzés trackback címe:

https://kronometer.blog.hu/api/trackback/id/tr4712923717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kronometer.

Órákról, mindent. Hírek, újdonságok, tesztek, történelem, technológia és vélemények az órák világából kezdőknek és haladóknak egyaránt.

Friss topikok

süti beállítások módosítása